Riitaisen saatavan perintä – kun velallinen reklamoi ja kiistää maksuvelvollisuutensa
Ajankohta
To 10.04.2025 klo 09:00 - 12:00
Paikka
WEBINAARI
Miten saada asiakas luopumaan reklamaatiosta?
Velallisen passiivisuus ja vaikeneminen reklamaation jälkeen?
Milloin on järkevää lähteä oikeusteitse hakemaan saatavia?
Juridinen voitto 100-0, mutta kun tuomio ei muutu rahaksi - mitä tehdä?
Reklamaatio on poikkeustilanne, jossa asiakas kiistää maksuvelvollisuutensa. Suullisiin sekä kirjallisiin reklamaatioihin on syytä varautua. Koulutuksessa käydään läpi reklamaatioihin liittyvää lainsäädäntöä ja saadaan käytännön vinkkejä erilaisiin perintätoimiiin. Ja mikäli sopuun ei päästä, saat tietoa oikeustoimista ja käsitystä kustannuksista.
Velallisen passiivisuus ja vaikeneminen reklamaation jälkeen?
Milloin on järkevää lähteä oikeusteitse hakemaan saatavia?
Juridinen voitto 100-0, mutta kun tuomio ei muutu rahaksi - mitä tehdä?
Reklamaatio on poikkeustilanne, jossa asiakas kiistää maksuvelvollisuutensa. Suullisiin sekä kirjallisiin reklamaatioihin on syytä varautua. Koulutuksessa käydään läpi reklamaatioihin liittyvää lainsäädäntöä ja saadaan käytännön vinkkejä erilaisiin perintätoimiiin. Ja mikäli sopuun ei päästä, saat tietoa oikeustoimista ja käsitystä kustannuksista.
Asiantuntija
Asianajaja, varatuomari Mikko Puhakka, Asianajotoimisto Niemi & Puhakka Oy
Asianajaja Mikko Puhakka on kokenut riitojenratkaisun, tuomioistuinprosessin ja saatavien perinnän erityisosaaja. Hänet on myös hyväksytty sovittelijaksi Suomen Asianajajaliiton sovittelijaluetteloon. Ennen asianajajaksi siirtymistä Puhakka työskenteli pitkään luotonhallinnan ja perinnän asiantuntijayrityksessä.
OhjelmaKUN VELALLINEN REKLAMOI – RIITAISEN SAATAVAN PERINTÄTOIMET
Relevantti lainsäädäntö: mm. laki saatavien perinnästä, oikeudenkäymiskaari
Miten määritellään riitainen saatava?
Kun asiakas reklamoi laskusta ja kiistää maksuvelvollisuutensa – miten toimia?
Suullinen reklamaatio ja kirjallinen reklamaatio
Miten reklamaatio vaikuttaa saatavan perintään?
Osittainen reklamaatio – miten edetä?
Velallisen velvollisuus perustella reklamaatio
Velkojan mielestä perusteeton reklamaatio
SIIRTYMINEN OIKEUDELLISEEN PERINTÄÄN
Kun sopuun ei päästä - riitaisan saatavan oikeudellinen perintä
Oikeudenkäynti yleisessä tuomioistuimessa
Kauanko kestää?
Muutoksenhaku
Perinnän hintalappu/oikeudenkäyntikulut – mitä maksaa, kuka korvaa?
Oikeusturvavakuutus – miten auttaa?
Välimiesmenettely oikeudenkäynnin vaihtoehtona
Mikä ihmeen tuomioistuinsovittelu?
MIKON VINKIT – MITEN VÄLTTYÄ RIITAUTUKSILTA?
Lisätietoja
Koulutus tallennetaan ja tallenne on katsottavissa 31.05.2025 asti.
Muu info
Webinaarit ovat live-tilaisuuksia, joissa kouluttaja ja koulutussuunnittelija ovat molemmat mukana ja aiheeseen liittyviä kysymyksiä voi esittää.
Ennakkokysymykset, toivomus viimeistään 3 arkipäivää ennen koulutusta, osoitteeseen info@ajantieto.fi .
Tule linjoille vähän aikaisemmin keskustelemaan ja vaihtamaan kuulumisia, tai esittämään toivomuksia tulevasta.
Webinaarit tallennetaan ja tallenne on katsottavissa määrätyn ajan koulutuksen jälkeen. Tallennelinkki lähetetään koulutukseen ilmoittautuneille sähköpostitse webinaarin jälkeen.
Hinta sisältää koulutuksen (webinaarin ja tallenteen) sekä koulutusmateriaalin..
Hinta
395,00€/hlö + alv 25.5%
Peruutusehdot
Esteen sattuessa tilalle voidaan kuluitta vaihtaa toinen henkilö. Myöhemmin kuin 14 päivää ennen koulutuksen alkua tulleista peruutuksista veloitamme koko hinnan. Osallistujalle lähetetään vahvistus koulutuksen toteutumisesta ja osallistumisohjeet erikseen ennen koulutusta.
Maksuehto 10 pv netto. Laskutuslisä paperilaskuista 5 euroa.
Hintoihin lisätään voimassa oleva arvonlisävero.
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.
© 2024 Ajantieto®
Ohjelman osittainenkin kopiointi on kielletty
Relevantti lainsäädäntö: mm. laki saatavien perinnästä, oikeudenkäymiskaari
Miten määritellään riitainen saatava?
Kun asiakas reklamoi laskusta ja kiistää maksuvelvollisuutensa – miten toimia?
Suullinen reklamaatio ja kirjallinen reklamaatio
Miten reklamaatio vaikuttaa saatavan perintään?
Osittainen reklamaatio – miten edetä?
Velallisen velvollisuus perustella reklamaatio
Velkojan mielestä perusteeton reklamaatio
SIIRTYMINEN OIKEUDELLISEEN PERINTÄÄN
Kun sopuun ei päästä - riitaisan saatavan oikeudellinen perintä
Oikeudenkäynti yleisessä tuomioistuimessa
Kauanko kestää?
Muutoksenhaku
Perinnän hintalappu/oikeudenkäyntikulut – mitä maksaa, kuka korvaa?
Oikeusturvavakuutus – miten auttaa?
Välimiesmenettely oikeudenkäynnin vaihtoehtona
Mikä ihmeen tuomioistuinsovittelu?
MIKON VINKIT – MITEN VÄLTTYÄ RIITAUTUKSILTA?
Ennakkokysymykset, toivomus viimeistään 3 arkipäivää ennen koulutusta, osoitteeseen info@ajantieto.fi .
Tule linjoille vähän aikaisemmin keskustelemaan ja vaihtamaan kuulumisia, tai esittämään toivomuksia tulevasta.
Webinaarit tallennetaan ja tallenne on katsottavissa määrätyn ajan koulutuksen jälkeen. Tallennelinkki lähetetään koulutukseen ilmoittautuneille sähköpostitse webinaarin jälkeen.
Hinta sisältää koulutuksen (webinaarin ja tallenteen) sekä koulutusmateriaalin..
Maksuehto 10 pv netto. Laskutuslisä paperilaskuista 5 euroa.
Hintoihin lisätään voimassa oleva arvonlisävero.
Pidätämme oikeuden ohjelmamuutoksiin.
© 2024 Ajantieto®
Ohjelman osittainenkin kopiointi on kielletty