Pakohuone on fyysinen seikkailupeli, jossa huoneeseen lukittujen ihmisten pitää ratkoa pulmia määräajassa – useimmiten peli huipentuu fyysiseen huoneesta pakenemiseen. Pelaajien pitää käyttää loogista päättelyä, luovuutta ja tiimityöskentelyä pulmien ratkomisessa.
Ajantiedon Pakohuone
Oon jotain aivan muuta. Se on paikka tiimeille, jotka haluavat hetkeksi irti arjesta ja vaikka keskustella tärkeistä asioista. Sieltä ei pyritä pois, vaan siellä viihdytään.
Ravistelua
Arkirutiineja kannattaa ravistella säännöllisesti. Uusi ja outo tilanne antaa ajattelulle ja uusille ideoille tilaa.
Kiireen keskellä on haastavaa ottaa tärkeitä asioita puheeksi. Helposti mennään automaattiohjauksella. Pahinta on, kun asiat jäävät ajallaan puhumatta – hyvät ja positiiviset, mutta myös vaikeat.
Roolit tuovat vakautta mutta jäykistävät
Omalla työpaikalla kullakin on vakiintunut rooli. Oma vakiintunut paikka yhteisössä. Toinen höpöttää omia asioitaan kuten aina. Joku seuraa tilanteita, mutta ei pahemmin suutaan avaa. Yksi on porukan ilopilleri ja joukkoon mahtuu myös murjottaja. Roolit ryhmässä ovat monenlaisia.
Uudessa tilanteessa ja uudessa paikassa roolit höltyvät. Syntyy tilaa uusille ajatuksille ja oivalluksille.
Uusi kohtaamisen tapa
Ajantiedon Pakohuone on uusi kohtaamisen tapa. Siellä ollaan rennosti ja käytetään työpäivän ensimmäinen tunti yhteisen aamiaisen nauttimiseen ja sovitusta asiasta keskusteluun. Maailma ei tule tunnissa valmiiksi, mutta tunti voi olla riittävä uuden suunnan oivaltamiseen.
Kysy lisää
Juha Koskinen
050 3424206